Komunikacja miejska w Falenicy teraz i w przyszłości

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

Obecny stan komunikacji miejskiej, w osiedlu Falenica.
Podstawową role pełni obecnie linia 521 kursująca z pętli Falenica na Szczęśliwice, w wariantach skróconych do Wiatracznej. Są też dwie linie 115 i 142 , którym głównym zadaniem jest połączenie Falenicy z Wawrem północnym i Wawrem Zachodnim nie obsługiwanym przez linie 521. Pełni też rolę dowozówki z Falenicy, do Aleksandrowa.
Kolejnymi liniami są linie 161 i 213, które są obsługiwane przez wozy mini, pełnią głównie role obsługi rejonów , gdzie większe wozy się nie zmieszczą, wzajemnie się uzupełniają.
Ważną rolą tych linii jest też dowóz do szkół, dodatkowo linią 213 można się dostać na Gocław z Falenicy , gdzie można się przesiąść do dużej ilości linii[ w tym przypadku dla tych co mają dużo czasu]. Specyficzna jest też linia 146, która pełni role dowozu do pracy w Falenicy oraz w miarę szybko można się nią dostać na Pragę z osiedla.
Jednak główną rolą linii niezaprzeczalnie jest obsługa Wału Miedzeszyńskiego , niezwiązana z Falenicą.
W Falenicy mamy też rodzynka linie 305, której głównym zadaniem jest dowóz do placówek służby zdrowia, w innych częściach Wawra pełni też role dowozu, do placówek oświaty.
Falenicę obsługują obecnie 3 linie nocne N22 i N72, które poza Wawrem pełnią role jednej linii oraz N75 obsługująca Falenicę Zachodnią , drugą połówką jest linia N25, która nie dojeżdża do Falenicy. Poza rejonami ulicy Oleckiej prawie cała Falenica ma bezpośrednie nocne połączenie, z centrum miasta. Rozkłady można bez problemu znaleźć na stronie www.ztm.waw.pl

Falenicę obsługują też linie prywatne łączące osiedle z centrum i powiatem otwockim.
Są to:
minibus www.minibus.com.pl
arka www.arka-bus.pl
traks nie ma strony , ale kursuje po wschodniej Patriotów, rozkład jest dostępny na stronach Celestynowa i Kołbieli, ale nie wiem czy aktualny , więc nie podaje.
trans_AP linia kursująca ze Śródborowa do Centrum Warszawy, chyba tylko w szczycie, nie stwierdzono rozkładu.
Firma Olpex-P nie wypuszcza już wozów z logo Wilga-bus, przynajmniej z tego co udało mi się dowiedzieć.

Na koniec Koleje mazowieckie, rozkład można znaleźć na stronie www.mazowieckie.com.pl
Od Falenicy obowiązuje Wspólny Bilet ZTM, więc bez problemu można podróżować i tą formą komunikacji.
Tutaj więcej informacji:
http://www.ztm.waw.pl/?c=145&l=1

Co w przyszłości?
Na pewno będzie linia 113 z Falenicy i Przewodową, Trakt Lubelski do Wiatracznej.
Linia 521 prawdopodobnie zostanie zmieniona w linie zwykłą też do Wiatracznej, możliwe że będzie miała numer 142.
Warunkiem powyższej zmiany będzie uruchomienie linii SKM S-1 do Otwocka, skoordynowana z liniami Kolei Mazowieckich.
Pozostałe linie będą kursować częściej ,może oprócz linii 305. Nie wiadomo też co z parą 115,142, prawdopodobnie zostanie tylko jedna linia , która będzie miała numer 215!
Więc Aleksandrów będzie miał dwie linie 213 i 215 lub 115, która ma lepsze notowania, niż 142.
Wszystkie zmiany po wyborach, w roku 2011.
No cóż nie trzeba denerwować wyborców , więc w tym roku mamy moratorium na zmiany.

Nie Nie Nie

Sorry Krzysiek Aleksandrow nie odda 142 i 115 Moze by tak wycofac Zeznia 119 lub inna linie z tego rejonu nasze dzielnicy. Pozdrowienia od mieszkańca Aleksandrowa.

119 też wycofa i to nie ode

119 też wycofa i to nie ode mnie zależy, ale spokojnie dopiero w 2011, najwcześniej.
Do wywalenia z Wawra według ZTM 119, 142, 173,315 i 521. W zamian 113,137, 215 i nowa linia zamiast 521, może numer 142.
Czyli w sumie 2 linie mniej.
Linie co 10 minut w szczycie co 15 poza i weekend:
113, 115[ ale zamiast 125 z Międzylesia],137, 142*, 146, 147, 213.
Linie co 20 minut w szczycie co 30 poza i weekend.
161, 215 z Aleksandrowa.
Lini socjalna co 60 minut 305
Linie przyspieszone 520, 525 pierwsza co 5 minut, druga co 10.
S-1 i KM skoordynowane co 10/15 minut.
* lub innych numer zamiast linii 521.
To nie są moje fanaberie , taki jest plan ZTM, a co zostanie wdrożone w życie to naprawdę nie ode mnie zależy.
Nie ukrywam popieram to i mówię to uczciwie.
Tak samo było przy poprzednim projekcie, nie słusznie jednak mi było przypisywane, że to moja robota, projekt zrobili pracownicy ZTM, może z jeden pomysł był mój.

i jeszcze to , ostatnio

i jeszcze to , ostatnio dostałem:
Szanowny Panie!

Odpowiadając na Pana wystąpienie uprzejmie informujemy, że:

1) Od 1.03 planujemy uruchomić dodatkowe 2 kursy linii 142 w godzinach wczesnoporannych z wykorzystaniem brygad zjazdowych linii N72

2) Z uwagi na brak dodatkowego taboru niezbędnego do zwiększenia częstotliwości kursowania linii 147 nie planujemy obecnie zmiany rozkładu jazdy przedmiotowej linii. Informujemy ponadto, że z uwagi na konieczność uruchomienia komunikacji zastępczej związanej z licznymi wyłączeniami w ruchu tramwajowym, od marca br. planujemy zawiesić kursowanie wszystkich brygad dodatkowych tzw. „wtyczek” m. in. kursujących na linii 521.

3) Uprzejmie informujemy, że z uwagi na liczne powiązania koordynacyjne w pozostałych częściach miasta nie planujemy obecnie zmieniać rozkładów jazdy linii 119, 146 oraz 147.

Jednocześnie informujemy, że jedynym rozwiązaniem usprawnienia komunikacji w dzielnicy Wawer jest przeprowadzenie optymalnej z punktu widzenia organizatora komunikacji jak i większości podróżnych, marszrutyzacji układu linii autobusowych i w konsekwencji poprawy częstotliwości kursowania wybranych linii, kosztem likwidacji innych połączeń.

Z poważaniem,

Zarząd Transportu Miejskiego
I jeszcze jedno teraz macie do Aleksandrowa 7 kursów na godzinę, po zmianie będzie 9!
Przed linią 213 mieliście 4k/h .

Ale..

Ale niemozna skierowac 142 do stacji metra wilanowska i zostawic stanautobusowy w aleksandrowie taki jaki jest

Nie można , jest o jedną

Nie można , jest o jedną linie za dużo , dlatego częstotliwość nie może być wyższa, a w zasadzie po uruchomieniu 213 relacje się dublują.
A co do skierowania linii 142 do Metra Wilanowska, to ZTM na to się nie zgodzi:
po pierwsze będą dwie marne linie 142 i 146, bo nie ma takiego popytu.
po drugie przez TS jest już z Wawra 119, które zostanie zastąpione linią 147, a popyt tak samo jak w punkcie wyżej ,jest ograniczony.
po trzecie taka linia przecinała by tory, co przy polityce transportowej stawiającej na szynę dyskwalifikuje ją jako linie dalekobieżną, jedyne Międzylesie się broni ze względu na szpitale i brak pętli w Wawrze Zachodnim. Ba była propozycja[ pracownika ZTM], żeby 119 pojechało do Aleksandrowa, jednak ze względu na przecięcie szyny i veto innego pracownika, pomysł upadł.
po czwarte brak wozów, skąd trzeba by zabrać?
po piąte 213+ 147, 213+401, 215+147 itp, wyjdzie szybciej z przesiadką.
A do centrum szyną, pod warunkiem , że wróci SKM, bo inaczej 521 zostaje.
Sorry za podaż miało być popyt w dwóch miejscach.

Ale czemu akurat 142??

Czy nie mozna innej linii np.146?

A czym obsłużysz cały

A czym obsłużysz cały Wał , jak główną relacją jest SK i Praga i tramwaj na Waszyngtona? Szybciej jest do tramwaju i tym do Metra niż dojazd do Metra Wilanowska. Do tego stoi Sikorskiego,Aleja Wilanowka.
A mówię ZTM rozważał skierowanie 119 do Aleksandrowa, ale pomysł padł.

Rwwolucja nie do końca spacyfikowana

Jak widać z powyższej korespondencji świat wawerskiego Amisza ma się kończyć na rondzie Wiatraczna, dalej jakoś bedzie musiał sobie radzić.
Ale czy da się zbudować metropolię zabierajac jednym, żeby starczyło dla drugich?
- Tego nie wiem.
Nie wiem też, czy w RP uda się tak zsynchronizować kursy, aby Amisz nie czekał i za cenę trzech przesiadek ( pod wiatą) docierał szybciej?
j.

Jakie trzy przesiadki, gdzie

Jakie trzy przesiadki, gdzie ?
Obecnie mamy 521 do centrum i na Ochotę, a będzie w zamian SKM w koordynacji z KM [ inaczej sam się nie godzę z wycofaniem 521].
Więc do centrum bez przesiadek. A jak chcemy dotrzeć na Wiatraczną , będzie dajmy na to 142 i tutaj już przesiadka ,jak chcemy dotrzeć np. w rejony Kinowej czy Kruczej to w 9 co 5 minut, ale tutaj nie staje 521 więc i tak trzeba się przesiadać. Na Rondo Waszyngtona z Falenicy mamy 146 , które ma być częściej co 10 minut, co prawda nie obsługuje centrum Falenicy , więc powiedzmy, że trzeba podjechać 213 lub 161, ale te też mają być częściej.
Teraz w Falenicy mamy trzy linie na Wiatraczną 115, 142, 521, kursujące kolejno co 30, 30, 10 minut w szczycie.
Po zmianach będziemy mieli 113 i 142* co 10 minut, czyli praktycznie autobus co 5 minut na Grochów.
Jeden autobus 146 co 10 minut na SK i Pragę.
213 co 10 minut na Gocław[ fakt na około przez Aleksandrów] i 215 do Międzylesia, Anina i Marysina co 20 minut. 161 do Międzylesia i szpitali.
No i SKM +KM do centrum.
Na Mokotów 213 + 401, 213 +168, 213 +148, 142 +401, 142+148, 142+168, 146+401, 146+ 148, 146+168 oraz 213 +147, 146+147, 142+147 i jeszcze zapomniałem o 113 które też ma takie same połączenia.
Na Ochotę 113,142, 146+9[ tutaj i 7, 25] oraz bezpośrednio można SKM/ KM do przystanku Ochota + ewentualnie 9, 7, 25, 1
Na Wolę 113,142, 146 + 26 , 8, 520, 523.
213+111, 151 na Muranów i Młynów i 507 Wola.
Na Żoliborz tutaj SKM/ KM + Metro, może powróci 6 po odbudowie jednego wiaduktu, na razie mamy 28 z Wiatracznej trochę z boku.
I gdzie tu mamy trzy przesiadki?
No chyba że chcemy dotrzeć na Wólkę Węglową, no to tutaj już gorzej. SKM/ KM + M + 181.
Na Olesin 146 + 120
Na Buków 146+144.
Kosów 113/142/146 +9 +703 lub ewentualnie 113/ 142/ 146+401 + 9+703. Tu mnie macie 3 przesiadki bez jeżdżenia przez centrum.
Aleksandrów będzie miał gorzej na Grochów fakt , ale i tak z moich obserwacji wynika ,że dużo osób wsiada przy PKP Falenica, a jak jedzie dalej to tylko w północne rejony Wawra. Na Wiatraczną na około 115 lub 142 jeżdżą tylko jednostki [ chyba że koło 7 jest lepiej z Aleksandrowa, to przepraszam].
Z tego co zauważyłem ludzie chodzą do 521 lub od, które zostanie zastąpione 142 z taką samą ilością przystanków w Wawrze jak teraz oprócz Edisona. A poza Wspólna Droga i Świecka[ w jedną stronę]. A będzie w miarę prosto 113 i 142 obie pewnie skoordynowane w Falenicy, czyli odjazd co 5 minut[ w mikroszczycie rano może częściej].
Dodatkowo mamy 215 tak jak teraz 115 do Marysina i 213 na Gocław . Na Wiatraczną nie ma miejsca dla trzech silnych linii z okolic Falenicy , jest dla dwóch. Pozostawienie linii do Aleksandrowa to rozdrabnianie relacji. Powiedzmy że dostajecie 113 na Wiatraczną, to nie ma miejsca dla linii 215 , ale wydaje mi się że połączenie z Aninem i Marysinem jest ważne dla was. Dajemy 113 , zabieramy 213 , to co ma jechać na Zagórzańską jak tam nic większego niż 9 metrów nie wjedzie, może 161? Tylko gdzie to 161 jedzie no właśnie. Więc Aleksandrów dostanie 213 jako dowozówkę do kolei i linii na Grochów, do Gocławia oraz jako połączenie z Wawrem zachodnim oraz 215 jako połączenie z Aninem i Marysinem. 9 kursów na godzinę w szczycie, a pojemność pętli jest ograniczona.
A na pytanie czy uda się zsynchronizować kursy ?
Tym gorzej jest z synchronizacją jak jest za dużo linii o słabej częstotliwości i trzeba to wszystko pogodzić.
Dajmy przykład mamy teraz 115/142 i 521 . Pierwsza z Aleksandrowa teoretycznie jest co 15 minut , a 521 co 10 i jak to zsynchronizować ? Co drugi kurs się nie da. A po zmianach mają być linie o takiej samej częstotliwości lub co 20 minut[ też można zsynchronizować] i wtedy synchronizacja będzie realna jak się dopilnuje.
Szybkość połączenia: teraz mamy 521 które ma opóźnienia około 60 minut w szczycie, głównie przez centrum, jest to główna linia na Patriotów[ przez to tylko kursy skrócone są dostępne przez godzinę]. Po zmianie znikną opóźnienia przez centrum, tylko Węzeł Marsa może się korkować, ale w końcu już będzie po przebudowie, więc niby nie powinien.
Co do zdania o metropolii[ pod względem komunikacji] , w całości powinna się oprzeć na szynie tam gdzie jest. Główne skupiska ludzi są przy kolei. A tam gdzie nie ma szyny to dopiero autobusy, ewentualnie samochód jak coś większego chce się przewieść.
Korki powodują że autobusy stoją , ludzie się denerwują , więc następnym razem pojadą swoją puszką , powodując jeszcze większe korki. W końcu przyjdzie czas że wszystko stanie. Kto by kiedyś pomyślał, że będą korki na Lucerny, Kadetów ba na Poprawnej w piątek, kiedyś tego nie było, nawet 5 lat temu. Jeśli nic się nie zrobi , będzie gorzej. Ja widzę szanse w rozwoju transportu , dlatego to popieram. Widzę też wady, chociażby fatalny stan przystanków kolejowych czy szybkość kolei.. Ale czy mamy inną alternatywę.? Ja osobiście nie widzę.
Żeby nie było, nie biorę za to pieniądze, nie jestem związany pracą z ZTM, sam do tego doszedłem. Nikt mi nie każe tego pisać jako agitkę.
Krzysiek Sokołowski

a ja bym stwozył z

a ja bym stwozył z zlikwidowanej 115 142 linie 526 ktora jezdziła by trasa n72 i 521

Jaka dokładnie trasa?

Jaka dokładnie trasa?

526 Trasa

526 ALEKSANDRÓW -PODKOWY -ZŁOTEJ JESIENI TECHNICZNA HIACYNTOWA PETUNII WALCOWNICZA NARCYZOWA OCHOCZA BYSTRZYCKA WALCOWNICZA PATRIOTÓW SZPOTAŃSKIEGO WIDOCZNA PŁOWIECKA estakada OSTROBRAMSKA AL.STANÓW ZJEDNOCZONYCH MOST ŁAZIENKOWSKI AL.ARMII LUDOWEJ RONDO JAZDY POLSKIEJ WARYŃSKIEGO PL.KONSTYTUCJI MARSZAŁKOWSKA AL.JEROZOLIMSKIE AL.JANA PAWŁA II jezdnia płn. DW.CENTRALNEGO DW.CENTRALNY ciekawe czy ztm by poparł powstanie tej linii

Hmm a co na Wiatraczną , bo

Hmm a co na Wiatraczną , bo rozumiem 521 likwidacja?
I co ile by to kursowało?
Ile brygad?

Dobra i tak nie ma to szans.

Dobra i tak nie ma to szans. Nie zlikwiduje się relacji Wawer - Grochów za dużo osób tak jeździ.
Po drugie masz obecnie 115+525, trzeba by pociąć to drugie, żeby powstała linia 526.
Po trzecie na TŁ potrzeba przegubów z zakazem, a w Aleksandrowie wystarczą wozy 12m.
Po czwarte nie zlikwidujesz relacji Aleksandrów- Falenica - Kajki- Marysin.
Po piąte do centrum masz kolej.
Czy naprawdę Aleksandrowi nie wystarczyły by dwie linie 215 co 20/30 minut i 213 co 10/15? Ile tam ludzi mieszka 2 tyś?

10/15/15 na wiatraczna 113

10/15/15 na wiatraczna 113

Ale tylko na odcinku

Ale tylko na odcinku Falenica - przewodowa dalej 113 pojedzie Przewodową i Traktem Lubelskim.
A Radość , Międzylesie zach i Wawer ?

na przystanku trakt lubelski

na przystanku trakt lubelski mozliwosc przesiadki ale mam jescze plan puszczenia lini 161 z zbojnej gory do wiatracznej i wprowadzenie obowiazkowych kursow 146 przez olecka
161 na trasie taka sama jak teraz do przejazdu a pozniej ja 521 do wiatracznej

I ta masa ludzi ma się

I ta masa ludzi ma się przesiąść do 113 z 526, wątpię czy się zmieści. A co z Zasadową ona też musi mieć komunikacje?
Po drugie na 161 masz soliny a na 521 przeguby, nawet w kursach skróconych i jest masa ludzi.
Jeśli masz GG to dawaj , podaje dane na moment na pewnym forum.

Co na to

ztm

lecz wtedy 161 pojdzie pod

lecz wtedy 161 pojdzie pod obsługe z ostrobramskiej i wtedy nawet prxeguby moga tam jezdzic zmieszcza sie

Dobra podałem GG w pewnym

Dobra podałem GG w pewnym miejscu, jeśli masz to się odezwij.

gdzie i co mam

gdzie i co mam

Dobra 9489169, zaraz to

.