Samo gęste

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

Na „klepnięte” protokoły z posiedzenia Rady dz.Wawer zawsze czekamy z niecierpliwością.
Zdarza się, że okres oczekiwania znacznie się wydłuża, jeśli obrady są przerywane i odkładane o kilka tygodni. Procedury mówią wyraźnie, – aby protokół z kolejnego posiedzenia ujrzał światło dzienne radni muszą na następnym posiedzeniu przegłosować jego treść. To, co najważniejsze dla zwykłego zjadacza chleba zwykle znajduje się na końcu sprawozdania. Tym czymś są wolne wnioski, które z jednej strony pokazują aktywność naszych przedstawicieli, z drugiej czytając odpowiedzi zarządu Wawra możemy nabyć pewności lub nie, że władze mają wizje i z właściwą dla danego problemu determinacją pochylają się nad jego rozwiązaniem…

„Ujawniony” protokół z dwu spotkaniowej sesji ( pierwszy termin kolidował z terminem spotkania PO w Radości) skupia się za sprawą wystąpień p. Wł. Zaleskiego na Falenicy, Miedzeszynie, jako ważnym węźle komunikacyjnym, Radości. Na postawione pytania odpowiadają burmistrz i jego zastępcy.
Czytać te wyjaśnienia jest trudno, a co dopiero je …zrozumieć. Pozostaje mieć nadzieję, że z pomocą Maksa i Jarka może się nam to uda:).
Jednym słowem „samo gęste” jest tak gęste, że łyżka staje…
***
Pytanie nr 1. Kolektor „W”
*
W dniu 18 marca 2009 r. Urząd Dzielnicy zawiesił postępowanie w sprawie wydania decyzji środowiskowej dotyczącej budowy Kolektora W na odcinku od ul. Kadetów do ul. Trakt Lubelski i dalej do ul. Bronowskiej z uwagi na źle złożony i niekompletny wniosek MPWiK. Z tym wnioskiem zgłosiło się MPWiK. Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy zwrócił się z pytaniami - Co spowodowało takie wystąpienie MPWIK?. Czy są kolizje innych inwestycji np. prywatnych na trasie przebiegu Kolektora „W”. Jak wygląda realizacja tej inwestycji, jak wstrzymanie realizacji spowodowane wnioskiem MPWiK wpłynie na termin zakończenia budowy kolektora „W”?
*
I odpowiedź p. J. Duchnowskiego:
Burmistrz Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy – Jacek Duchnowski odpowiadając odnośnie kolektora „W” powiedział, że „zgodnie z dokumentacją Panie Przewodniczący MPWiK złożyło wniosek o zawieszenie – MPWiK, nie Dzielnica zawiesiła, tylko na wniosek MPWiK”, dlatego nie Pan tego nie powiedział, Pan powiedział, że my zawiesiliśmy nie dopowiadając o tym, kto jakby spowodował to zawieszenie, czyli wystąpił z wnioskiem, to jest jakby jedna kwestia i oczywiście nie posiadają raportu działania na środowisko i wnieśli zawieszenie postępowania. Otóż to wcale nie koliduje z całą budową korektorową, dlatego, że to dotyczy odcinka kolejnego, a odcinek następny dochodzi do ul. Kadetów, to jakby nie dotyczy tego zawieszenia…
**
Pytanie nr 2. Budowa ronda w Falenicy ( i w Radości)
*
Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy podkreślił, że sprawa ta była podnoszona wcześniej przez radnych. Wojewoda Mazowiecki wydał w trybie odwoławczym decyzję ustalającą lokalizację dla inwestycji polegającej na budowie skrzyżowania ul. ul. Bysławskiej, Patriotów, Młodej. Ta decyzja jest ostateczna i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zacząć zapowiadaną budowę ronda w Falenicy. Wiceprzewodniczący Rady zwrócił się z pytaniem, kiedy przystąpi się do realizacji budowy ronda w Falenicy?
*
Odpowiedź p. Z. Gójskiego:
Zastępca Burmistrza Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy – Zdzisław Gójski odnośnie budowy rond w Falenicy i Radości powiedział, że Zarząd monitoruje to przez cały czas.

Pytanie nr 3. Parking w Falenicy.
Wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy wniósł o rozważenie zasadności przyjętych decyzji zmierzających do budowy parkingu „Park & Ride” oraz drugiego parkingu dzielnicowego w Falenicy. Nie jest zrozumiała, zmiana przez ZTM wcześniejszej decyzji o odstąpieniu od budowy parkingu P&R ze wzglądu na jego oddalenie od stacji kolejowej. Wydaje się, że to wcześniejsze rozeznanie jest jak najbardziej uzasadnione i w konsekwencji parking ten, który dostępny jest tylko dla posiadaczy biletów komunikacji miejskiej, nie będzie wykorzystywany we właściwy sposób, a w skutek jego ograniczonej dostępności, będzie świecił pustkami.
Drugi parking powstaje przy uzasadnieniu poprawy stanu zagospodarowania tego fragmentu osiedla i jego estetycznym uporządkowaniu. W sąsiedztwie tego parkingu powstać ma jednak obiekt handlowy, którego inwestor stara się o warunki zabudowy i boryka się z problemem braku skomunikowania działek branych pod uwagę dla tej inwestycji z układem drogowym ulic w tym rejonie Falenicy. Powstały parking może, zatem rozwiązać podstawowy problem, jaki stoi przed inwestorem. Wiceprzewodniczący Rady uważał, że należałoby rozważyć te argumenty i przewidzieć zachowanie inwestora obiektu handlowego, i podjąć taką decyzje ażeby przyszły inwestor obiektu handlowego przy ulicy Patriotów w Falenicy nie korzystał bezumownie z tego parkingu.
*
A oto odpowiedź p. Z. Gójskiego:
Odnośnie parkingu powiedział, że zdania są podzielone jedni chcą, aby ten parking powstał inni nie. Zdaniem Zastępcy Burmistrza parking powinien powstać. Parking będzie ogrodzony, co spowoduje uporządkowanie tej części terenu osiedla.

**
Pytanie nr 4. Trasa Olszynki Grochowskiej i jej powiązania z Wawrem
Wiceprzewodniczący Rady powiedział, że „z przeglądania, czym zajmują się inne dzielnice stwierdziłem, że Rada Dzielnicy Praga Południe podjęła stanowisko w sprawie opracowania uproszczonego studium budowy Trasy Olszynki Grochowskiej na odcinku od ulicy Przewodowej do północnej granicy miasta. Wnioskodawca Pan Mieczysław Reksnis skierował tylko do Dzielnicy Wawer, rozumiem, taką opinie. Natomiast budowa Trasy Olszynki Grochowskiej dotyczy również naszej dzielnicy i wydaje mi się, jako radni powinniśmy poznać planowany przebieg tej trasy oraz zapoznać się też z nowym dokumentem pod tytułem „Analiza możliwości włączenia Trasy Olszynki Grochowskiej do Wału Miedzeszyńskiego w Rejonie Węzła z Trasą Mostu Południowego” otóż według tej analizy Trasa Olszynki Grochowskiej będzie kończyła się mniej więcej na wysokości ul Przewodowej, nie będzie miała powiązania z przyszłą Trasą Południową Obwodnicą Warszawy, czyli nie będzie do tej trasy dobiegała, będzie się kończyła na ul. Przewodowej, a wręcz nowo Przewodowej, jako ulicy, która będzie między ul. Panny Wodnej a Przewodowej. Wiem, że są również takie decyzje, które będą dotyczyły, jeszcze zmniejszenia, zmiany Trasy Olszynki Grochowskiej ona ma się kończyć tylko na wysokości przyszłej Trasy na Zaporze. Nie wiem jak to wygląda, jakie są koncepcje i wydaje mi się, że Rada Dzielnicy Wawer również powinna tą sprawą się zainteresować i podjąć pewne decyzje, czy też stanowiska ”
*
I oto, co miał do powiedzenia w tej sprawie, p. burmistrz J. Duchnowski:
„…Jeśli chodzi o studium budowy Trasy Olszynki Grochowskiej takie studium ono już było przekazane z wyliczeniem, z tego co ja pamiętam, 128 nieruchomości, które kolidują z budową Trasy Olszynki Grochowskiej. Trasa Olszynki Grochowskiej wg studium wykonywalności jest przewidywana do Południowej Obwodnicy Warszawskiej, a nie Trasy na Zaporze. Nawet projekt, który przewidywał gruntowny remont Traktu Lubelskiego uwzględniał również Trasy Olszynki Grochowskiej tak samo jak Południowa Obwodnica Warszawska łączy z Mostem Południowym. To jak jeszcze tam się te plany mocno zmieniały, ale w tym roku było spotkania u Pana Lecha Witeckiego Dyrektora Generalnego Dyrekcji Dróg Publicznych i Autostrad i analizowaliśmy punkt po punkcie przebieg Południowej Obwodnicy i oczywiście jest również w planach, projekcie uwzględnienie Trasy Olszynki Grochowskiej w Wawrze przy Południowej Obwodnicy. Tam nie ma wprawdzie bezpośredniego zjazdu na trasę, tylko jest jakby uliczkami serwisowymi doprowadzone do przejazdu w Miedzeszynie. To jakby odnośnie Trasy Olszynki Grochowskiej jest studium, które po prostu było prezentowane jakby też było potwierdzone Istnieje cały czas w koncepcji budowa Trasy Olszynki Grochowskiej do Południowej Obwodnicy Warszawskiej”
***
I czas na komentarz: Chyba najlepszym będzie ten z transparentu kibiców jednej ze śląskich drużyn piłkarskich „ tu nie ma się, co starać, tu trzeba zap.…”.
A mówiąc mniej dosadnie proste pytanie wymaga jasnej i równie prostej odpowiedzi. Czas monitorowania jakby już dawno przeminął, teraz jest czas spania na wycieraczce, co by to nie oznaczało.

Odpowiedzi

Odpowiadam za p. burmistrzów

1. Kiedy powstanie rodno w Falenicy ( i w Radości)?
- Nie znam odpowiedzi na to pytanie, proszę o następne
2. Czy są kolizje z ... itd. z kolektorem W?
- Nic o nich nie słyszałem, proszę o następne pytanie
3. Powiązania dzielnicy z trasą Olszynki Grochowskiej i POW
- Jak zbudują, to się będziemy martwić, teraz niech to robią ( martwią się) inni.
Czy są jeszcze jakieś inne pytania?
4. Czy ktoś zapłaci za ten cholerny ( troszkę się uniosłam, a nie powinnam - nadciśnienie) tunel w M ( a raczej jego brak)?
- Wszystko, co mam do powiedzenia w tej sprawie, to w ramach zadość uczynienia za brak chleba organizujemy igrzyska dla mieszkańców przez dwa tygodnie ( głównie weekendy)
Czy nadaję się na burmistrza?
Pozdrawiam J.:-)