Subiektywny przegląd prasy – dziś Kurier Wawerski

Na stronie Wawra nic się nie zmieniło – nadal ostatnim numerem jest nr 19 :(.
Czy nr 22 ( 16 – 31) sierpnia jest numerem ostatnim? Tego nie wiemy - jest jednak ostatnim, jaki udało się nam otrzymać. Trzeba przyznać, że to wydanie „Tuby Wawra” powinno zaspokoić każdego czytelnika. Zarówno tego, którego interesują inwestycje ( te bieżące i te przyszłe), jak i tego, który szuka w KW sprawozdań z prowadzonej działalności kulturalno – oświatowej.
***
„Most na Zaporze – będzie, nie będzie”. Po przeczytaniu artykułu pióra pani H. Murat można pokusić się o następujące wnioski:
a) w stolicy prawie 40 mln. kraju szanse na budowę mają tylko te przeprawy mostowe, które wpisują się w krajową sieć dróg i autostrad. W przypadku innych ( a taką miałby być ten most) miasto zdane jest tylko i wyłącznie na środki własne
b) Każdy rok zwłoki oddala perspektywę budowy mostu i międzydzielnicowego połączenia drogowego. To co zostało zbudowane i to co zbuduje się w niedalekiej przyszłości , później trzeba by wyburzyć. Dziś jest to w zależności od wariantu od 28 do 17 budynków mieszkalnych, biurowo-usługowych i garaży. Ile ich powstanie do 2013 roku tego nie wie nikt – na tym obszarze Wawer trwa „żywiołowa zabudowa” ( cytat z KW).
c) Trasa na Zaporze miałaby mieć 6,8 km. Wraz z przebudową Alei Dzieci Polskich połączyłaby Starą Miłosną , Wawer, Wilanów i Mokotów. Miałby stanowić również alternatywę dla Trasy Siekierkowskiej.
d) Chcąc zminimalizować koszty związane z wykupem i wyburzeniami rozważa się zachowanie ul. Zwoleńskiej jako jedno jezdniowej ( tzw. pas drogowy liczyłby wówczas 25 m).
I na koniec znając warszawskie realia – rok 2013 będzie występował na potrzeby najbliższej kampanii wyborczej. A most i trasa „TNZ” prawdopodobnie nie powstaną, lub
jeśli już powstaną, to z powodu braku pieniędzy i odwagi decydentów będą rozczarowaniem dla kierowców i udręką dla sąsiadów.
Prawda jest niestety brutalna – stolicy potrzeba jeszcze co najmniej 4-ch mostów, aby o prawej stronie nie mówiono „Azja”. Dziś każde wyłączenie jednego z mostów powoduje totalny paraliż. Również brak mostów, brak dobrej komunikacji z lotniskiem. a także brak Trasy Olszynki Grochowskiej nie sprzyja rozwojowi miejsc pracy po tej stronie Wisły.
***
Czy pierwszy „stacjonarny” teatr powstanie się w Falenicy ?
Władze PKP nie mówią nie. Jeżeli zostanie podpisana umowa na wynajęcie budynku stacji PKP Falenica dla potrzeb teatrów: KOT, GLAN, Assunta, to Falenica przejdzie do historii Wawra jako miejsce pierwszego teatru w naszej dzielnicy.
Więcej na ten temat w Kurierze Kulturalnym KW.
***
Numer 22 należy uznać za udany – lektura trwała więcej niż 2 minuty i tak trzymać !(:-)).

Odpowiedzi

To teraz ja pytam

To juz rusza kampania wyborcza?
Most i Trasa na Zaporze początek 2013, a koniec 2020.
A jedzie mi tu tramwaj nr 5? ( Pod okiem oczywiście).

Skąd miasto weźmie na to pieniądze?

Pozdrawiam,
j.

Wiara...

nie tylko góry przenosi, ale i buduje mosty w naszych sercach:-) ( ale mi to zgrabnie wyszło.
Miasto wyda obligacje, coś zarobi na Euro'12 i napewno odpuści budowę II linii metra, żeby nam ulżyć.
Wiecej wiary!

Pozdro:-)

A jak miasto zarobi na Euro

A jak miasto zarobi na Euro 2012 ??? Miasto (i państwo też) DOŁOŻY do tego gigantyczną kupę kasy. Zyski powędrują do hoteli, restauracji i właścicieli klubów piłkarskich. Miasto w nagrodę będzie mogło sfinansować sprzątanie.
Oczywiście nie żałuję tego że biznes na tym zarobi. W końcu każdy grosz wyrwany z łap pazernego państwa, to grosz uratowany, ale nie można ludziom wciskać ciemnoty że miasto coś na tym zarobi.

Panie przymnóż nam wiary

A Pan to anarchista jakiś?
Dla miasta to bedzie wielka promocja naszych osiągnięć.
Będą namioty na Okeciu ( nie opłaca się zaczynać budowy terminalu 3). Trzy mosty zamkną dla ruchu - bedziemy spacerować i odddychać bez CO2.
Bedzie bogato i pięknie.

Pozdrawiam,
J.