Z upływem czasu i nabieraniem tzw. doświadczenia życiowego dziwi nas coraz mniej.
Jednak decyzja o wycofaniu dawnej „Cetki”, a dziś linii 521 z ul. Waszyngtona i Mostu Poniatowskiego stanowi dowód na to, że mimo udanego lata, acz nie tak upalnego jak w ubiegłym roku, może dopaść urzędnika stołecznego ratusza pomroczność jasna. Tu już uspokajamy – lawina protestów sprawiła, że z dniem 1 września „pięć, dwa, raz” ( jak mawiają niektórzy) powróci na starą trasę.
***
Komu mogło zależeć na „upośledzeniu” pasażerów tej linii? Niewątpliwie, kierując 521 na trasę Łazienkowską, urzędnicy mogli zrealizować w niewielkim, co prawda stopniu, swoją ideę – fixe o odciążeniu ścisłego centrum. Na pewno z nowej sytuacji zadowoleni byliby przewoźnicy prywatni.
***
Patrząc na trasy miejskich autobusów w tej części miasta trudno nie oprzeć się wrażeniu, że władze starają się jak mogą,aby… zniechęcić nas do poruszania się komunikacją miejską.
Linia 142 – linia ludzi mających czas w nadmiarze. Nikt, dla kogo każda poranna minuta jest na wagę złota nie zdecyduje się na marnowanie czasu na wąskim Wale Miedzeszyńskim, o pokonaniu przejazdu PKP i wysokich krawężnikach wąskiej Bysławskiej wspominając tylko przez grzeczność.
Linia 115 – autobus krążący po ulicach Falenicy i Marysina Wawerskiego - dojazd do Pl. Szembeka zajmuje do 55 minut. Cztery litery bolą od siedzenia, o nogach w przypadku pozycji stojącej nie wspominając.
***
521 jest tak naprawdę najszybszą linią, która jest w stanie dowieść młodzież do dwóch praskich liceów i pozostałych pasażerów do tzw. ścisłego centrum i niech tak zostanie.
***
Do komunikacji powrócimy w dniu jej święta tj. 22 września, kiedy to obchodzimy Dzień bez samochodu ( prywatnego).
Odpowiedzi
stanowisko rady dzielnicy
może jest już po sprawie ale jednak
STANOWISKO
Rady Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy
z dnia 27.08.2008
w sprawie: przywrócenia dawnego przebiegu trasy linii autobusowej 521
Rada Dzielnicy Wawer m. st. Warszawy zwraca się do Zarządu Dzielnicy Wawer o wystąpienie z wnioskiem do ZTM o przywrócenie trasy linii autobusowej 521 sprzed wprowadzenia objazdów związanych z remontem mostu Poniatowskiego. Dawny przebieg linii autobusowej 521 przez most Poniatowskiego zapewniał mieszkańcom Dzielnicy Wawer dogodny dojazd do centrum Warszawy. Obecna sytuacja obłożenia prywatnych linii autobusowych z centrum w kierunku Wawra dowodzi potrzeby skomunikowania Wawra z centrum Warszawy przez miejską komunikację autobusową.
Nie po sprawie.
Co by dały protesty, gdyby nie było poparcia naszych Samorządowców? A tak mamy dowód, że zareagowali zgodnie z wolą "ludu".
pozdro:-)
a ZTM po swojemu
w ZTM zareagowali tak. Jak tak bardzo chcecie tej trasy to sobie ją miejcie ale my zmniejszymy częstotliwość kursowania autobusów.
ZTM
no i mamy: wycofano dwa niskopodłogowce, zostawiono kalendarz letni.
A gdzie w tym wszystkim nasza sąsiadka?
Ręce opadają.
Gdy HGW zachęcała do przesiadania się na autobusy, zadzwonił do radia słuchacz z pytaniem, jakim autobusem
jeżdzi pani Hania, to on bedzie jeździł razem z Nią?
To może p. Hania niech do Ratusza będzie jeździć z mniejszą czestotliwością?.
Ludzie trzymajcie mnie, bo nie zdzierżę!
J.