W dzisiejszym kurierze :
1. Rewolucja w komunikacji miejskie Wawra
2. Inwestycje publiczne Wawra zachodniego
3. Krótka notka na temat flory i fauny
Czas na rewolucje można by rzecz . Jak zapowiada ZTM do końca marca na stronie ZTM, facebook oraz w innych mediach pojawi się projekt zmian w komunikacji miejskiej dla dzielnic : Rembertów, Wawer i Wesoła oraz w mniejszym zakresie zmiany będą dotyczyc pozostałych jednostek pomocniczych m.st Warszawa. Projekt przeszedł już wewnętrzne konsultacje w ZTM, czeka teraz na powrót i podpis Pana Leszka Ruty, który był lub jest nadal w Paryżu na konferencji komunikacyjnej.
Co się zmieni? Przede wszystkim polepszą się częstotliwości linii autobusowych i to znacznie, zmniejszy się czas podróży, wzrośnie rola komunikacji szynowej, poprawi się stan infrastruktury przystankowej.
Pojawi się komunikacja na zachodnim odcinku Przewodowej [ w tym Strzygłowskiej jednokierunkowo] , Mozaikowej. Prawdopodobnie mieszkańcy będą proponowac, żeby komunikacja pojawiła się pod IK, osiedlu IBM, dojazd do stacji PKP Gocławek, czy Anin. itp.
Jak ukaże się już projekt i burmistrz go dostanie , planowana jest organizacja spotkania , spotkań z ZTM w urzędzie dzielnicy , na którym ustali się ostateczną wersję zmian. Prawdopodobnie na spotkanie przyjedzie Pan Dobiesław Kadloff kierownik sekcji marzrutyzacji i analiz układu komunikacyjnego i inne merytoryczne osoby odpowiedzialne za projekt. Osobiście zabiegałem o zmiany i poprawę stanu komunikacji, więc będę aktywnie uczestniczył w konsultacjach i spotkaniach , aby nie zaszła taka sytuacja jak w roku 2009 , gdzie poprawiło się między innymi w Aleksandrowie [ Zagórzańska] , jednak z punktu widzenia całej komunikacji Wawra i okolic wkradł się jeszcze większy bałagan niż był i żeby to posprzątac specjaliści musieli się mocno nagłowic. Pół roku nad tym pracowali. Jak im to wyszło zobaczymy niebawem.
Jednak efekty na własnej skórze zobaczymy dopiero według zapewnień ZTM po wakacjach. A to dlatego , że instytucja przewidziala dodanie dodatkowo około 10-11 nowych tzw. brygad.
Jak również planuje uruchomienie Zetek oraz remont taboru oraz dostawę 168 nowych autobusów - dopiero od września 2011 .
Do tego czasu Wawer powinien uporac się z infrastrukturą komunikacyjną , oraz wszelkie dywagacje i szczegóły powinny byc uzgodnione. Mam nadzieje , że nie będzie tyle krzyków jak w roku 2009 , będzie więcej merytorycznej dyskusji.
Ja osobiście jestem otwarty na wszelkie propozycje, aby komunikacja jak najlepiej nam służyła.
Inwestycje publiczne w Wawrze zachodnim to przede wszystkim kolektor "W" który jest na etapie procesowania przetargu ograniczonego. Czekamy też na pozostałe przetargi dotyczące okolic osiedla Las , jak również Traktu Lubelskiego. Według planów MPWIK zielone światło dla przebudowy Traktu Lubelskiego i tunelu w Międzylesiu , może pojawic się pod koniec roku 2012 . Więc pierwsze pracę mogą się zacząc od roku 2013. A skończy jak się planuje w 2014 i 2016 roku[ tunel]. W tym samym czasie w Wawrze Zachodnim powinien istniec już cały ciąg Panny Wodnej - Skalnicowa , Nowozabielska oraz rondo Kadetów/ Poprawna. Pojawi się też nowa inwestycja oświatowa - rozbudowa przedszkola i szkoły w osiedlu Las jak również budowa placu zabaw z całą infrastrukturą w osiedlu Nadwiśle , w okolicach kościoła i skrzyżowania Skalnicowa/ Przewodowa oraz budowa orlika i placu zabaw przy Trakcie Lubelskim w okolicach planowanej budowy hotelu Hilton i skrzyżowania Panny Wodnej/ Skalnicowej/ Trakt Lubelski. Przebąkuje się też o przebudowie boisk w osiedlu Las - Nowozabielska.
Poza inwestycjami publicznymi będą też inwestycje prywatne ATM, Hilton, nowe osiedla mieszkaniowe jednorodzinne i wielorodzinne - konsekwencja braku planów. Zapewne będą jeszcze inwestycje o których nic nie wiemy . Z tego też powodu potrzebna będzie realizacja punktu pierwszego w naszym wydaniu. Bo przy brakach infrastrukturalnych i perspektywach braku finansów publicznych postawienie na komunikacje zbiorową wydaje się najrozsądniejsze, żeby nie doszło do katastrofy braku przejezdności w Wawrze. Ci co będą musieli pojadą samochodem, a reszta wybierze zbiorkom, jeśli oferta będzie o wiele lepsza.Chyba że się mylę?
W Wawrze zachodnim niestety jest dużo ubytków w drzewostanie oraz pojawił się poważby problem z dzikami i bobrami.
Po wichurach w roku 2010 , szczególnie po pamiętnym 6 sierpnia oraz po podniesieniu się stanu wody zaczęła się masowe wypadanie drzew które albo są połamane albo z powodu zbyt dużej wilgoci gniją i wypadają z obiegu, przewracają się. Nie wiem kto tym się powinien zając , pewnie leśniczy, ale problem jest doś spory, szczególnie na podmokłym terenie poniżej Zastowa.
Co do dzików to problem z nimi był głównie w tamtym oku , jednak ich działalnośc widoczna jest jeszcze w tym. Teraz to bobry zmieniają krajobraz okolicy Zastowa przebudowując dosłownie okoliczne rowy , powodujac zalewanie pół więcej niż normalnie. W tym tygodniu do wymienionych osobników doszedł trzeci - człowiek, który spowodował wiele pracy dla trzech strażackich remiz . Skutek spalenie 2 hektarów pól w okolicach ulicy Wjazdowej.
Kłaniam się. Krzysiek Sokołowski
Odpowiedzi
Autobus na Strzygłowskiej? A
Autobus na Strzygłowskiej?
A co z progami na tej ulicy?
Chyba nie po to je budowano żeby teraz rozwalić?
Biznes jest biznes...
a dla autobusu warto zerwać chociażby progi:)
Krzysio,
Dzięki za świeże info - przecież Wawer Zach. to nasza brama, albo przynajmniej okno na wielką stolicę.
Pozdrawiam serdecznie:-)
j.
Wiem, że są progi na
Wiem, że są progi na Strzygłowskiej, ale może zerwanie progów okazało się bardziej opłacalne niż przebudowa skrzyżowania z Wałem?
Dobra nie chciałbym spekulowac, niedługo będzie wiadomo.