Nowy autobus w Aleksandrowie ?

Od kilku dni trwają intensywne prace na ul. Nowoizbickiej i Zagórzańskiej. Na poboczach ułożono kostkę na kształt przystanków autobusowych, na jezdniach są malowane pasy - wszystko wskazuje na to że jednak jakiś autobus będzie tu jeździł. Na skrzyżowaniu Nowoizbickiej i Zagórzańskiej namalowano pasy które wskazują że niedługo zmieni się tu organizacja ruchu. Dotychczasowe skrzyżowanie równorzędne zmieni się tak, że Zagórzańska od strony Torfów będzie podporządkowana. Ciekawe ile tu będzie teraz wypadków ?

Odpowiedzi

Czas na obawy:-/

Odcinek Przełęczy – rondo na Zagórzańskiej nie budzi specjalnych zastrzeżeń, chociaż nie wiedzieć, czemu, przez ostatnie trzy dni nic w tamtym rejonie się nie dzieje.(Nowo) Izbicka została oznakowana po 1, 5 rocznym czekaniu, kiedy to wawerska urzędniczka przyznała, że tak naprawdę to ona nie wie, która z ulic ma mieć kategorię komunikacji zbiorowej, a które mają być ulicami lokalnymi i tym samym podrzędnymi. Czy na skrzyżowaniu Zagórzańska/ Izbicka będą wypadki? Jeśli już to tzw. statystyczne. Codziennie rano obserwuję bardzo rozsądne zachowanie kierowców wyjeżdżających z podporządkowanej teraz ul. Zagórzańskiej od strony torfów. Większym niepokojem napawa mnie …nonszalancja Wawra w przypadku oddawania do użytkowania dróg już zmodernizowanych. Przykład - gdyby się ktoś uparł i wyjechał z ul. Samorządowej, Stawowej na ulice: Zagórzańską i Złotej Jesieni mógłby wygrać sprawę w sądzie. Wszystkie ulice powinny mieć również oznakowanie zgodne z logiką ( absurdalne pozostaje oznakowanie skrzyżowania Podkowy i Złotej Jesieni) – od strony Złotej Jesieni ( gruntowej) powinien stać znak „ ustąp pierwszeństwa przejazdu”. Dziś w pozycji uprzywilejowanej jest właściciel posesji przylegającej do tego skrzyżowania, który ma wylany asfalt przed bramą.
Równie absurdalne wydaje mi się utrzymywanie przez Wawer, jak również silną ,w końcu, reprezentację radnych z Falenicy status quo, jaki panuje na odcinku Ochoczej i Narcyzowej, po których poruszają się autobusy MZA.
Wracając do komunikacji mini busowej – miejscem bardzo prawdopodobnych kolizji stanie się na powrót skrzyżowanie Złotej Jesieni / Zagórzańska, gdzie poza przyczyną, jaką jest nieczytanie znaków, pojawi się druga – skręt 9 metrowego autobusu ze Zł. Jesieni w lewo, w Zagórzańską. Słaba widoczność, wyprofilowanie zakrętu i parkujące samochody pod sklepem zrobią swoje. Tzw. lustro jest w tym miejscu niezbędne. Inna sprawa, jak długo będzie ono stało? Do obtarć karoserii będzie z kolei dochodziło pod drugim sklepem ( okolice ronda), gdyż klienci sklepu ustawiają swoje auta solidarnie po obu stronach ulicy. Czy to już koniec prac na Zagórzańskiej? Oby nie! Trzeba namalować oś jezdni i oznakowania poziome dla wszystkich ulic prostopadłych, dodatkowo wzmocnić je oznakowaniem pionowym.
Szkoda tylko, że porządkowanie ruchu w Wawrze możliwe jest tylko tam, gdzie ma być transport komunikacji zbiorowej ( ale z małymi wyjątkami, jak wyżej:().

f_a