Dmuchający w gwizdek

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

W świecie biznesu funkcjonuje pojęcie „whistle blower”, co można przetłumaczyć jak w tytule.
Jest to niejako osoba podlegająca ochronie z urzędu i wymagająca szacunku, bo jako pierwsza ostrzega kadrę zarządzającą, że może dojść do sytuacji, których następstwa mogą być kosztowne lub niebezpieczne dla firmy.

Kto czytał uważnie cykl „ Z pamiętnika początkującego samorządowca” ten wie, że mandat radnego nakazuje i pozwala na dmuchanie w gwizdek poprzez wykorzystanie narzędzi takich jak: interpelacja lub interwencja na piśmie. Poniżej prezentujemy interwencję przygotowaną przez p. Włodzimierza Zalewskiego sprawującego funkcję przewodniczącego jednej z komisji Rady dz. Wawer popularnie nazywanej Samorządową. Sprawa tunelu w M. powinna czegoś władze Wawra i miasta ( wszak nasza dzielnica, choć zielona, to jednak nie samotna wyspa) nauczyć …

**

W wyniku działalności związanej z wykonywaniem mandatu radnego przedkładam interwencję w następującej sprawie:
*
Mając na uwadze przykład wybudowania na planowanej trasie tunelu w Międzylesiu budynku stacji obsługi pojazdów na budowę, której prawomocną decyzję otrzymali p. Katarzyna i Robert Wojdowie chcę przedstawić inne podobne sprawy, które staną się przyczyną problemów w prawidłowym prowadzeniu procesów inwestycyjnych w dzielnicy.
*
Sprawa dotyczy pozwolenia na budowę w świetle przebiegu przyszłej trasy Bora Komorowskiego, której budowę zakłada studium uwarunkowań przestrzennych Dla m. st. Warszawy. Inwestor budynku na trasie ulicy Bora Komorowskiego nie uzgodnił warunków zabudowy terenu ze względu na to, że tereny stanowią charakter użytków rolnych. Inwestor zaskarżył decyzję w SKO. SKO
Uchyliło niekorzystną dla inwestora decyzję, stwierdzają, że brak podstaw dla wydania
decyzji odmownej, ponieważ z mocy ustawy z dniem 1 stycznia 2008 wszystkie grunty rolne w obrębie miast zostały przekwalifikowane na tereny budowlane.
*
Ponieważ brak jest uchwalonych planów zagospodarowania przestrzennego w tym rejonie, to w związki z tym ulica Bora Komorowskiego nie posiada własnych linii rozgraniczających i nie jest drogą w tym terenie. Inwestor może zatem przystąpić do budowy, skutecznie blokując przyszłą budowę wyznaczonej trasy Bora Komorowskiego. Tego rodzaju problemy nie powstają tylko na trasie ulicy Bora Komorowskiego, z taką samą sytuacją spotykamy się na wyznaczonych ulicach Burakowej i
Nasturciowej. Na skutek takich działań mogą nie powstać Trasa Olszynki Grochowskiej,
Trasa mostu na Zaporze i autostrada A2 przez dzielnicę Wawer.
*
Jakie działania zamierza podjąć zarząd dzielnicy, aby ograniczyć negatywne zjawiska tego rodzaju, które w konsekwencji będą kosztować dzielnicę ogromne kwoty finansowe na wykupy gruntów i wyburzenia powstałych budynków. Jak podaje Linia Otwocka dodatkowe koszty na wyburzenia budynków w zawiązku z powstaniem budynku stacji obsługi pojazdów na planowanej trasie tunelu w Międzylesiu mogą wynieść około 3 mln złotych.
**
Włodzimierz Zalewski

Odpowiedzi

Pierwszy gwizdek?

Otrzymaliśmy sygnał o pierwszej potencjalnej kolizji, jaka może mieć miejsce pomiędzy przebiegiem trasy Olszynki Grochowskiej a rozpoczętą budową osiedla domów jednorodzinnych na działkach przy ul. Tawułkowej, dla których wydano decyzje nr 143/08 z dn. 07.02.2008 r. i 144/08 z dn. 07.02.2008.
Więcej o przebiegu trasy i połączeniu jej z Wałem Miedzeszyńskim:
http://www.siskom.waw.pl/materialy/tog/TOG-raport.pdf

f_a