Ciąg dalszy ( dobrych) wiadomości - wielki sen PKP

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

PKP ogłosiły właśnie przetarg na stworzenie "Studium Wykonalności modernizacji i rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego". Plany te są wręcz rewolucyjne. Gdyby zostały zrealizowane, kolej w aglomeracji warszawskiej zaczęłaby wreszcie pełnić funkcję metra, tak jak na przykład w Paryżu czy Berlinie. Dla Wawra może to oznaczać wielką rewolucję. PKP rozważa, bowiem budowę trzeciego toru obok już dwóch istniejących w celu zwiększenia przepustowości szlaku kolejowego przebiegającego przez naszą dzielnicę. Modernizacji uległby cały szlak od Dworca Wschodniego aż do Pilawy. Od Dworca Wschodniego do Wawra pociągi jeździłyby czterema torami. Od Wawra do Otwocka trzema. Od Otwocka do Pilawy zostałby dobudowany drugi tor. To nie wszystko. Na trasie tej wybudowana zostałaby nowa stacja Warszawa Wiatraczna przy skrzyżowaniu z projektowaną południową obwodnicą Pragi. Stacja Warszawa Gocławek zostałaby przebudowana tak, by uzyskać połączenie z przystankami na wiaduktach ulicy Marsa. Stacje w Aninie, Międzylesiu, Radości, Falenicy i Miedzeszynie mają stać się węzłami przesiadkowymi poprzez wybudowanie przy nich parkingów w systemie "parkuj i jedź". W Otwocku mają zostać przywrócone przystanki autobusowe na podjeździe przed dworcem i także wybudowany parking w systemie "parkuj i jedź". Wszystkie bez wyjątku stacje i perony mają zostać zmodernizowane i dostosowane do użytku dla osób niepełnosprawnych. Generalnemu remontowi uległyby też dotychczasowe torowiska, co powinno zwiększyć szybkość poruszania się pociągów. Oczywiście modernizacja obejmuje także wcześniej już projektowane bezkolizyjne przejazdy przez torowiska w Międzylesiu i Falenicy.
***
Komentarz: trzymamy kciuki za PKP – pozostaje nam wierzyć, że ten skok cywilizacyjny stanie się udziałem naszych wnuków:). Drugi tor? Toż byłoby to pogwałcenie zasady bezpieczeństwa wypracowanej jeszcze za caratu – łatwiej zniszczyć jeden tor niż dwa i w ten sposób opóźnić ruchy wrogich wojsk. Trzymamy kciuki.
To, co jest najbardziej prawdopodobne to parking P&R w Wawrze, Aninie ( już nie wiadomo, który będzie pierwszy?)i wspólny bilet dla mieszkańców Józefowa i Otwocka ( trwają negocjacje, ile miasta muszą dołożyć
do tej idei).
***
Źródło: Informator Wawra

Odpowiedzi

PKP

Patrząc z naszego punktu widzenia to bardzo dużo by dało jakby wyremontowali to co jest i puścili SKMke.

Maks :)

hmm

Ostatnio w Fakcie - ktory uwazam za brukowiec zerujacy na niskich pobudkach - no ale z fotografiami sie nie dyskutuje :) - a wiec w owym fakcie byla przedstawiona stacja w Falenicy - jakas Pani ktora niedawno sprowadzila sie do Warszawy - ech ten element napływowy ;) - przerazona byla stacja w stolecznym miescie - fakt ze fakt klamie ale fotografie nie klamia - przy okazji zacytowali jakiegos goscia z PKP czy PLK - ktory mowil ze nie planuja zadnych inwestycji kolejowych na naszej linii do 2013 roku - ciekawe kiedy zrobia wiec ta rewolucje ? - moze predzej wynajda teleport ?
reasumujac - nawet gdyby teraz wzieli sie do roboty to minie z 15 lat jak to skoncza - a skoro sie nie biora to czy ja tego dozyje ??
http://mojafalenica.blox.pl/html