A jednak… parkuj i jedź.

Bez błysków fleszy, ale nie bez uwagi dziennikarzy Dziennika przedstawiciele ZDM podpisali w dniu dzisiejszym umowę na wykonanie projektu parkingu typu P&R, który ma powstać w drugiej połowie 2009, w naszej dzielnicy.
Projekt jednopoziomowego parkingu na łączną liczbę 150 aut i rowerów wykonana firma AZET.
Pierwszy wawerski P&R powstanie przy stacji Wawer.
Tak, więc Anin będzie musiał poczekać na swój 50-cio miejscowy parking, chociaż to ta lokalizacja była wymieniana, jako pierwsza.
Ale i tak P&R przy stacji Wawer będzie najmniejszy z pośród tych parkingów, które już powstały i które jeszcze będą budowane w najbliższym czasie, w stolicy.
Od powodzenia tej inwestycji zależeć będą następne. Czy będzie to strzał w dziesiątkę, czy tylko kulą w płot przekonamy się za rok.
Jednak urzędnicy są dobrej myśli - pociąg KM jedzie do centrum kwadrans, samochodem zajmuje to nam to godzinę.

Odpowiedzi

Czy parkingi przesiadkowe

Czy parkingi przesiadkowe znajdą uznanie wśród pasażerów? Swego czasu zadałem to pytanie i mam przekonanie, że tak. Wspomniany czas dojazdu, brak miejsca w Warszawie do zaparkowania samochodu, wzrost cen biletów za parkowanie. Opłaca się zatem zostawić samochód i dojechać koleją. A może i nasza kolejka zmieni oblicze?

A ile tych przesiadek?

Zgadam się - z zapełnieniem 150 miejsc ( nie wiemy ile w tym rowerów?:-)) nie powinno być problemów. Mieszkańcy Mińska i Miłosnej nie powinni odrzucić tej propozycji.
Pytanie ile tylko będzie tych przesiadek?
"Zagłębia białych kołnierzyków" to dalekie Aleje Jerozolimskie, przemysłowy Mokotów, Okęcie.
Ale nie budując dróg i mostów trzeba jak najbardziej zniechecać ludzi do prywatnego transportu.
Upadek kolei w latach 90-tych zaczął się od brudu, smrodu i braku bezpieczeństwa ( napady, kamienie). Czas aby to się zmieniło. Stan autobusów, częstość kursowania, czas przejazdu to musi się zmienić, inaczej będzie jak zwykle.

pozdro

PS. Witamy ujawnionego gościa:-).