Zamknięcie podmiejskiej linii średnicowej

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

1 czerwca rozpocznie się kolejny etap modernizacji przystanku kolejowego Warszawa Stadion. W czasie robót zostanie zamknięta podmiejska linia średnicowa. Pociągi nie będą kursowały między Dworcem Wschodnim a Dworcem Śródmieście. Część pociągów SKM i KM pojedzie innymi trasami. Pozostałe będą kursowały na trasach skróconych. Uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza. Planowany termin zakończenia prac to 24 lipca.

Przebudowa przystanku Warszawa Stadion wiąże się nie tylko z przygotowaniami do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012, jak również z koniecznością gruntownej jego modernizacji. Przystanek zostanie przystosowany do potrzeb osób mających trudności z poruszaniem się. Wybudowane zostaną windy i schody ruchome. Przebudowane zostaną perony, które zostaną zadaszone. Zmodernizowane będą również przejścia podziemne, a także tory na ponad 2-kilometrowym odcinku. Koszt inwestycji to ponad 64 mln zł (z budżetu państwa). Cały przystanek będzie gotowy w listopadzie bieżącego roku.

Organizacja ruchu pociągów SKM

Linia S1

Część pociągów tej linii (mniej więcej raz na godzinę) będzie kursowała po torach dalekobieżnych, czyli przez Dworzec Centralny. W związku z tym nie będą się zatrzymywały na przystankach: Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion. Pozostałe pociągi S1 będą miały skrócone trasy. Składy jadące z Pruszkowa dojadą tylko do Dworca Zachodniego. Składy z Otwocka – tylko do Dworca Wschodniego.

Linia S2

Pociągi linii S2, tylko w godzinach porannych (od początku kursowania do ok. godz. 10.00) będą kursowały na trasie Sulejówek Miłosna – Dworzec Gdański. Nie będą się zatrzymywały na Dworcu Wschodnim. Dzięki temu pasażerowie z Sulejówka będą mieli zapewniony bezpośredni dojazd do stacji metra. Będą również mieli możliwość przesiadki do linii tramwajowych przy przystanku Warszawa ZOO. Ostatni pociąg z Sulejówka będzie odjeżdżał do Warszawy Gdańskiej o godz. 9.37. Ostatni pociąg z Dworca Gdańskiego będzie odjeżdżał o godz. 10.25.

W pozostałych godzinach będą kursowały na trasie skróconej Sulejówek Miłosna – Dworzec Wschodni.

Organizacja ruchu pociągów Kolei Mazowieckich

Pociągi jadące z kierunku zachodniego (Grodzisk Mazowiecki, Sochaczew, Radom) będą dojeżdżały tylko do Warszawy Zachodniej. Składy z kierunku wschodniego (Mińsk Mazowiecki, Otwock) dotrą tylko do Dworca Wschodniego.

Nie będą kursowały pociągi z kierunku Wołomina na Dworzec Wschodni. W związku z tym, pasażerowie z Zielonki Bankowej będą mogli korzystać z zastępczej komunikacji autobusowej, którą dojadą do stacji Zielonka.

Przez Warszawę Centralną będą kursowały niektóre pociągi ze Skierniewic, część składów z Dęblina, większość pociągów z Siedlec, a także pociągi przyspieszone kursujące przez dalekobieżną linię średnicową obecnie (część składów z Radomia, Łukowa, Siedlec, Skierniewic, Żyrardowa i Płocka).

Komunikacja zastępcza

Koleje Mazowieckie uruchomią wahadłowe połączenia na trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Śródmieście. Pociągi będą kursowały w godz. 4.30 – 0.00 z częstotliwością co ok. 15 minut w każdym kierunku.

ZTM uruchomi zastępczą linię autobusową ZS2 kursującą – w godz. 4.30-0.00 – na trasie: DW. WSCHODNI (KIJOWSKA) - Kijowska - Targowa - Zamoyskiego - al. Zieleniecka - Rondo Waszyngtona - al. Poniatowskiego - most Poniatowskiego - Al. Jerozolimskie - E. Plater - DW. CENTRALNY. W godzinach szczytu linia będzie kursowała co 4 minuty, poza szczytem – co 8 minut a w soboty i święta – co 10 minut. Linia będzie obsługiwana wyłącznie autobusami wielkopojemnymi.

Ponadto, do 10 czerwca dojazd ze Śródmieścia do Dw. Wschodniego będą zapewniać tramwaje linii 7 oraz 22.

Honorowanie biletów

W okresie trwania prac remontowych bilet Kolei Mazowieckich ważny na odcinku Warszawa Zachodnia - Warszawa Wschodnia będzie upoważniał do przejazdu łączonego z wykorzystaniem pociągów KM i:

- autobusów linii zastępczej ZS2,

- innych linii autobusowych i tramwajowych na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii ZS2,

- autobusów linii 127, 130, 158 i 517 pomiędzy Dworcem Zachodnim a Dworcem Centralnym, na odcinku ograniczonym ważnością biletu KM.

Bilet jednorazowy skasowany w pociągu linii S1 lub S2 zachowuje ważność:

- w autobusie linii zastępczej ZS2 na całej długości trasy,

- w autobusie linii 127 na odcinku Dw. Zachodni - Centrum,

- w autobusie linii 130 na odcinku Dw. Zachodni - Dw. Centralny,

- w autobusie linii 158 na odcinku Dw. Zachodni - PKP Powiśle,

- w autobusie linii 517 na odcinku Dw. Zachodni - Kijowska,

- w metrze na odcinku Dw. Gdański - Centrum,

- w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinkach pokrywających się z trasami linii S1 i S2;

- w innych liniach autobusowych i tramwajowych na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii zastępczej ZS2,

i odwrotnie.

Bilet 30-dniowy imienny na jedną linię – S1 lub S2, zachowuje ważność:

- w autobusach linii zastępczej ZS2;

- w innych liniach autobusowych i tramwajowych na odcinku trasy pokrywającym się z trasą linii ZS2 lub podstawowymi trasami linii S1 i S2 na odcinku Dw. Zachodni - Centrum;

- w pociągach Kolei Mazowieckich na odcinkach pokrywających się z trasami linii S1 i S2.

Wszystkie bilety ZTM (wraz z uprawnieniami do przejazdów ulgowych i bezpłatnych) będą honorowane w pociągach spółek PKP Intercity (z wyłączeniem pociągów międzynarodowych) oraz Przewozy Regionalne na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Centralna – Warszawa Zachodnia. Przejazd na podstawie ważnego biletu ZTM możliwy będzie po wcześniejszym jego skasowaniu (aktywowaniu karty) w innym pojeździe komunikacji miejskiej, w kasownikach zlokalizowanych na stacjach PKP lub w bramce metra.

Informacje dla pasażerów

W najważniejszych miejscach, w dniach 1-3 oraz 6 czerwca, będą dyżurować informatorzy ZTM. Pracować będą w godz. 7-19. Będzie można ich znaleźć:

- w rejonie Dworca Wschodniego – 3 osoby

- w rejonie Dworca Zachodniego – 3 osoby

- w rejonie Dworca Centralnego – 2 osoby

- na przystanku kolejowym Warszawa Rembertów – 1 osoba (tylko w godz. 7-10).

Informacje o zmianach w organizacji ruchu kolejowego pojawią się na przystankach kolejowych. W pociągach SKM pojawią się plakaty i ulotki informacyjne. Dodatkowo, w pociągach linii S1 kursujących rano na Dworzec Gdański emitowane będą komunikaty głosowe o zmianie trasy. Komunikaty głosowe emitowane będą także na dworcach: Wschodnim, Centralnym i Zachodnim.