SKM do Otwocka- plany

Wielomiesięczne rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego w sprawie uruchomienia Szybkiej Kolei Miejskiej wreszcie mają szansę przynieść pozytywny skutek. ZTM podjął działania w kierunku uruchomienia od 1 września br. 20 połączeń SKM (od poniedziałku do piątku) na trasie Warszawa Wschodnia - Otwock. Obecnie SKM kursuje na trasie Warszawa Wschodnia - Falenica.

Równolegle trwają prace zmierzające do opracowania nowego rozkładu jazdy pociągów, który wejdzie w życie 12 grudnia 2010r. Zakłada się kursowanie SKM na trasie Otwock - Pruszków z częstotliwością co 30 minut. Rozkład jazdy SKM ma być w miarę istniejących uwarunkowań technicznych i organizacyjnych skoordynowany z pociągami Kolei Mazowieckich, tak, aby pociągi kursowały z częstotliwością co 15 minut.

Inwestycja ta nie będzie jednak zrealizowana bez wkładu finansowego po stronie zainteresowanych gmin powiatu otwockiego. Koszt miesięczny dopłaty do SKM to 100 tysięcy złotych. W rozmowach na temat porozumienia z ZTM w tej sprawie uczestniczą: Otwock, Karczew, Wiązowna, Celestynów, Starostwo Powiatowe i Józefów. W podobny sposób gminy i powiat postępowały w sprawie porozumienia dotyczącego wspólnego biletu.

Komentarz:
Poza szczytem co 15 minut byłoby akurat, a w szczycie powinno zostać co 10 minut jak teraz jest w mikroszczycie rano. Coś w tym stylu: KM+KM+SKM+KM+SKM itd.
Tylko wtedy linia 521 może być skrócona do Wiatracznej jako 221 lub 142, inaczej protesty będą uzasadnione.

Odpowiedzi

wlodek

z ostatnich, moich informacji SKM od września nie będzie.

Gra w bajabongo?

Gdy za sp. Lecha uruchomiono pierwszą linie SKM to również część kursów kończyło się niespodziewanie na "dworcu" ( " " - żeby nie ubliżać dworcom) Wschodnim.
I tak dziwnym trafem kto pojechał SKM-ką do śródmieścia, to albo mógł wrócić o 16 z ogonkiem, albo o 19 z dużym ogonkiem. SKM na trasie Otwock - Wschodnia daje alibi ZTM, że oto się "postaraliśmy" i atut KM, że to one nadal i tylko one powiozą pasażerów do W-wa Śródmieście i Ochota. Za jakiś czas okaże się, że SKM-ka na tej trasie ( bo tylko do Wschodniego) jest nierentowna i należy ją skasować.
Nie ma powodu, dla którego mieszkańcy linii otwockiej mają być upośledzeni, czy pozostałe SKM-ki jadące od wschodu ( Sulejówek, Rembertów)też kończą bieg na Wschodnim?
Gra w bajabongo może i jest fajna, ale my już w nią nie chcemy grać.
*
Oczywistością jest to, że tylko ..."kasa, misiu, kasa"- bo SKM-ka nie jeździ bez tzw. ściepy zainteresowanych.
Czy Otwock i Józefów będą chciały utrzymywać coś, co kursuje do Wschodniego - może, ale po co? Przecież KM zawiozą ich mieszkańców dalej.
Miasto same w sobie nie jest zainteresowane w utrzymywaniu SKM- ki - utrzymuje ją Pruszków, Rembertów i Sulejówek, ostatnio Legionowo - jeśli Otwock i Józefów znajdą wystarczające środki w swoich budżetach wtedy i owszem, ale KM też potrafią czarować:)
*
Innym ciekawym pomysłem jest budowa przy rondzie im. bezradności ( zamiast trzeciej estakady - oficjalnie przez Bogdan Car)parkingu P&R. Po co pchać tyle samochodów do węzła Ostrobramska? Oczywiście - ze względu na podziemne tramwaje, chociaż logika nakazuje zostawianie tychże pojazdów już przed Kajki, ale tam nie będzie podziemnych T:).
Pozdr

f_a

Co by nie pisać , to SKM

Co by nie pisać , to SKM będzie z prawdziwego zdarzenia w Wawrze jak dotrą nowe składy dla obsługi linii S-2 z Lotniska do Sulejówka. Wtedy linia S-1 ma kursować na obecnych jednostkach kursujących na linii S-2 . A będzie to od nowego rozkładu od grudnia 2011 roku[ od grudnia 2010 też będzie nowy, ale jeszcze składy nie dojadą].
A co do P&R , można się zgodzić albo i nie z powyższymi słowami, ale pomysł na przedłużenie linii tramwajowej jest dobry. Wraz z budową dodatkowego pasa dla autobusów na Ostrobramskiej spowoduje powstanie pewnego systemu komunikacyjnego. W tym miejscu powstać ma węzeł przesiadkowy , w którym będą się spotykać linie obwodowe, planowana szybka linia po TŁ, oraz częste linie tramwajowe.
Co do argumentu że trzeba zbudować parkingi przed Kajki jest dobry, tylko czym stamtąd pojedzie się dalej?
Właśnie w tym problem że najbliżej jest kolej oddalona znacznie od Traktu Brzeskiego i Szosy Lubelskiej. Przy linii mińskiej i tak mają powstać P&R tak samo jak przy stacji w Wawrze. Ale nie ma tyle miejsca, żeby pomieścić wszystkich zainteresowanych, więc przy okazji planowania węzła autobusowo-tramwajowego planuje się i P&R.
Myślę że lokalizacja nie ma porównania do Połczyńskiej P&R, która okazała się blamażem. Tutaj jednak spotykają się cztery dzielnice[ głównie trzy], z których mieszkańcy chcą również dotrzeć w rejonu pozbawione dostępu do kolei.