O wawerskim Kuwejcie i nie tylko…

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

Orlen, BP i teraz Statoil, gdzie? Trzy stacje zlokalizowane tylko na terenie jednego z wawerskich osiedli i o rzut beretem od wawerskiego Ratusza.
Międzylesie będące ważnym węzłem komunikacyjnym wyrasta na wawerski Kuwejt. Władze dbają o to, aby mieszkańcy osiedla mieli gdzie zatankować swoje mechaniczne rumaki w drodze do pracy i w poszukiwaniu towarów i usług w innych dzielnicach.
A teraz przenieśmy się na rubieże dzielnicy – do Falenicy …

*
Z likwidacją zwierzęcego bazaru była wiązana i ta nadzieja, że w tym miejscu powstanie wkrótce stacja benzynowa. Tak się nieszczęśliwie składa, że po zjeździe z wiaduktu w Wawrze nie można było już napotkać żadnej markowej stacji benzynowej – teraz będzie jeszcze Statoil, jednak kwestia problemu tankowania po wschodniej stronie torów pozostanie.
W zawieszeniu pozostaje budowa parkingów ( aż dwóch) i ucywilizowania handlu i ruchu w pobliżu falenickiego bazaru, ale jest też i pozytywna wiadomość – bez specjalnego medialnego szumu powstało, jeszcze rok temu niebudzące zainteresowania Wawra alternatywne połączenie Józefowa i Falenicy – drogo - ulica im. Asnyka do skrzyżowania z Ochoczą została wyasfaltowana. I chociaż jest wąsko, to jednak o wiele wygodniej.
Aby jak najdłużej ta drogo – ulica utrzymała swój kameralny charakter dla jadących od strony ul. Ochoczej nic się nie zmieniło – nadal odcinek przylegający do skrzyżowania z tą ulicą pozostaje utwardzony betonowymi płytami.
*
A jeśli już o wąskości mowa – pracownicy ZRiKD na pytanie, dlaczego na modernizowanej Izbickiej przed wjazdem na rondo będzie tak wąsko? Odpowiadają – „żeby wolniej jeździć”. I jest to metoda, tyle tylko, że nie wszyscy z nas chcą się stosować do takich rozwiązań spowolnienia ruchu.
A już jutro o 22.00 budowa drugiego kompaktowego ronda w Radości ma wkroczyć w decydującą fazę. Kto z nas nie musi robić zakupów w radościańskich sklepach, odbierać dzieci ze szkoły i wysyłać listów może skorzystać z innego objazdu: Patriotów – Ezopa – Czołgistów – Izbicka. Ale uwaga – chociaż asfaltowo, to jest wąsko, ale wiemy już dlaczego:).

Odpowiedzi

Orlen podobnie jak Real...

czując oddech konkurencji ( ten drugi - Tesco, zdecydował się w tym momencie na lifting swojej stacji w M.
Ciekawe, czym się skończy - zmową, czy konurencją cenową ?
Pozdro:-)