Nasza dzielnica również pochyla się nad problemem ograniczenia ruchu w kierunku centrum. Z trzech lokalizacji budowy parkingów tj. przy stacjach: Wawer, Anin i Falenica, największe szansę ma realizacja parkingu dla 50-ciu aut w Aninie.
Prace mogłyby rozpocząć się jeszcze w tym roku. Stacja Wawer to przełom 2009/2010. Najgorzej sytuacja przedstawia się z lokalizacją w Falenicy. Z jednej strony właśnie w Falenicy miałby powstać parking o znaczeniu strategicznym, bo obejmującym swym zasięgiem nie tylko Falenicę i Michalin, ale również Otwock i Józefów. Jednak działka, na której miałby powstać jest położona w odległości, która może być atrakcyjna tylko dla miłośników spaceru. Stąd prace nad tą lokalizacją zostały wstrzymane.
Linia otwocka jest cały czas bardzo atrakcyjna dla Kolei Mazowieckich, co przy braku pieniędzy i nierozwiązanym bezkolizyjnym przejeździe przez tory ( jeden tunel w Międzylesiu to za mało) stanowi skuteczna barierę dla powrotu SKM-ki.
Ale niech tam! Jeżeli tylko kolejarze zapewniliby wagony typu „open” i pociągi kursowałby tak, jak w latach 80-tych ubiegłego wieku oraz działby system jednego biletu przeżylibyśmy brak szybkiej kolei. Tylko wówczas przejazdy kolejowe byłby non stop zamykane. I tak oto kółko się zamyka.
A jak sobie radzą mieszkańcy? Zajęte parkingi przy piekarni Grzybki, WSS Społem w Radości, CH Fala w Falenicy sugerują, że handel kwitnie.
… Nie koniecznie:).