Pan Maks wywołał do tablicy temat nowej przeprawy w Międzylesiu. Dziś już wiemy, że nowy materiał zawarty w ostatnim Informatorze Wawra i Kurierze Wawerskim zmienia wszystko to, co do tej pory wiedzieliśmy na ten temat.
Nasz Aleksandrów w wersji drukowanej ma sporo ograniczeń, internet pozwala nam na szybki komentarz co do ostatnich zmian koncepcji budowy tunelu. W tym momencie wszystko układa się w logiczną całość.
I tak:
1. Firma ABB do końca w II kw. 2009 opuści lokalizację w Międzylesiu. Budowa ronda i przejścia podziemnego na wysokości Gimnazjum 103 i następnie tunelu tak, aby omijał on łukiem przejazd PKP i stację paliw BP jest wystarczającym powodem, aby powiedzieć "good bye".
2. Ul. Żegańska i Aleja Dzieci Polskich staną się arteriami z pasem zieleni oddzielającym dwupasmowe jezdnie. Mają pojawić się również ścieżki rowerowe. Wszystko po to, aby docelowo połączyć z Międzylesiem i mostem Siekierkowskim ( a potem z mostem "na Zaporze?)Starą Miłosną.
3. Te działania sprawią, że buldożery rozprawią się z barakami, budkami i wiekowymi domami. Stanie się to, co stać się musi. Jak tylko wygląda w tej sytuacji jeszcze tak niedawne rozdzieranie koszul przez radnych i ugrupowanie Samoobrona. Hala zbudowana w 1938 roku przez K. Szpotańskiego miała stać się kręgosłupem centrum handlowo-usługowo-kulturalnego "Ferrio Wawer". Jak czytamy w Twoich Nowinkach międzylescy sklepikarze mieli mieć tam prawo "pierwo-najmu". Być może z upływem czasu Ferrio byłoby tym dla Wawra, czym Promenada stała się dla Pragi Płd.
4. Przejazd PKP w Międzylesiu pozostanie czynny przez cały okres budowy tunelu, co sprawia, że otwarcie przejazdu w Aninie staje się w tym momencie bezprzedmiotowe.
Oby tylko Wawrowi nie zabrakło odwagi i pieniędzy.