Konsultacje wawerskie na dniach

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

Z bloga autobus czerwony. Od razu mówię że to jest tylko częśc zmian, resztę poznamy niedługo[ akurat o Aleksandrowie prawie nic nie ma poniżej]
Więc czas na dyskusje. Wierze że teraz się uda. wypracowac dobry układ komunikacyjny.
"Idą zmiany: Wawer na dniach

Trwają ostatnie poprawki przed kolejną po mokotowskiej dużą reformą tras autobusów - tym razem oczekiwane od dawna zmiany w komunikacji w Wawrze, a przy okazji w Wesołej, Rembertowie i części Mokotowa. Są zatwierdzone w 90 proc., mamy je poznać lada dzień. Zarząd Transportu Miejskiego zaproponuje dwie wersje nowego układu tras. Jak słyszę, wygrywa opcja, by nie zmieniać ich zbyt radykalnie. Chociaż...
Jest duża szansa na skrócenie linii 521 z Falenicy do Wiatracznej. A już na pewno w godzinach szczytu pod wcieleniem kursującej co 10 min prawdopodobnie linii 113. W łagodniejszej wersji autorzy zmian proponują zachowanie bezpośredniego połączenia osiedli wzdłuż linii otwockiej z centrum poza godzinami szczytu i w święta - wtedy zostałaby jakaś słabiutka, rzadka linia. Po co? Przecież są jeszcze prywatne autobusy. Niestety, pamiętając protesty po próbie przekierowania 521 z mostu Poniatowskiego na Łazienkowski, myślę sobie, że pewnie skończy się właśnie na tym.

W Wawrze raczej zostanie linia 119 - nie ma zgody na jej połączenie z linią 130 (przy poprzednim podejściu do reformy wawerskiej miała powstać na trasie Metro Pole Mokotowskie - Centrum Zdrowia Dziecka). Tyle że 119 pojechałoby z ul. Lucerny prosto do ul. Kadetów i Wału Miedzeszyńskiego. Oznacza to, że nie ma co liczyć na to, że numer związany tradycyjnie z Zaciszem wróci tu po połączeniu linii 360+512, gdy zacznie się budowa II linii metra na Pradze.

Pewne jest za to przywrócenie linii 137 na historycznej trasie między Grochowem a Wesołą - w tym przypadku ZTM już kilka tygodni temu przygotował grunt, zamieniając 137 w 245 do os. Dudziarska.

Waży się podobny manewr z linią 143 - dziś zawieszonej, a przez lata kursującej do Rembertowa. Ludzie wybiorą, czy chcą mieć silne połączenie (co 10 min) Kolonii Rembertów z Wiatraczną + wzmocnioną linię 153 dowożącą ludzi z Mokrego Ługu do 143 w al. Chruściela-Montera. Druga opcja to utrzymanie dwóch słabych linii 415 i 515.

ZTM przyjmie zasadę, by dowozić autobusami pasażerów do stacji linii otwockiej (stąd nowe połączenie z Wału Miedzeszyńskiego przez ul. Przewodową do ul. Patriotów). Jednocześnie będzie się starał unikać przejeżdżania przez tory PKP, bo coraz częściej zamknięte są szlabany.

Zmiany mają obowiązywać dopiero po wakacjach. A wtedy może uda się już otworzyć zmodernizowany przejazd między Starą Miłosną a Międzylesiem (do przedłużenia z Wiśniowej Góry kandyduje trasa linii 147 albo 119 spod Centrum Zdrowia Dziecka).
Pętla autobusowa powstanie przy parkingu przesiadkowym koło stacji PKP Wawer (po wschodniej stronie torów). Tu ma docierać jedna z nowych dowozówek.
osa "