Samo się zepsuło, samo się nie zgłosi…

To „remark” postu z listopada 2009 roku… Zaczynamy od oświetlenia ulicznego. Z naszego doświadczenia wynika, że w przypadku wyłączenia oświetlenia na całym lub części osiedla nie ma sensu wydzwaniać do pogotowania energetycznego, czy to RWE, czy też PGE. W takiej sytuacji dyżurny poinformuje nas, że oświetlenie uliczne jest w gestii służb miejskich, co wówczas robić?

Najprościej jest wykręcić bezpłatny numer 1 96 56( dzwoniąc z komórki poprzedzamy numerem kierunkowym tj. 22 19656) lub płatny 22 827 77 03 do Służby Dyżurnej Miasta.
Podajemy imię i nazwisko, dzielnicę Warszawy i obszar lub ulicę, która jest ciemna.
Dyżurny przekazuje nasze zgłoszenie do służb miejskich odpowiedzialnych za utrzymanie i konserwację oświetlenia ulicznego. W praktyce wygląda to tak, że za oświetlenie odpowiadają firmy prywatne, które wygrały przetargi na tego typu zakres prac. Zgodnie z umową, ich czas reakcji to do 24 h od momentu zgłoszenia.

Można też pójść drogą na skróty i od razu zgłosić ciemna ulicę lub wadliwą latarnię w firmie, która opiekuje się oświetleniem ulicznym w Wawrze – jest to firma ŚWIĘCKI, tel. dyżurny to: 22 886 48 26, podając nazwę ulicy i przybliżoną pozycję lampy ( np. nr posesji, „naprzeciwko sklepu” itp., itd.)

W przypadku dróg sytuacja wygląda inaczej – teoretycznie wszelkie pytania można zgłaszać pod numerem bezpłatnym pogotowia drogowego ZDM-u tj. 1 96 33 ( dzwoniąc z komórki poprzedzamy numerem kierunkowym tj. 22 19633)
lub płatnymi: 22 624-25-35, 22 620-68-70. Jednak utrzymanie nie wszystkich ulic w mieście jest w gestii ZDM-u, za spora ich część odpowiadają tzw. dzielnicowe WIR –y, czyli wydziały infrastruktury.

*
Złotej Jesieni ( co najmniej dwie lampy) właśnie zgłosiłem - od razu w firmie "Święcki":)