Wiaty przystankowe należą do najczęściej demolowanych instalacji na terenie miasta. Wiadomo: nie odda, nie poskarży się, więc domorosły chuligan może bezkarnie na niej dać upust swoim frustracjom...
Taki los spotkał ostatnio wiatę na ulicy Patriotów przy Szafirowej. Demolka jest wi-doczna, jednak powstaje pytanie - jak szybko z naprawą upora się zarządzający przystankami Zarząd Transportu Miejskiego?
W Warszawie trwają prace nad sukcesywną wymianą wiat na nowe. Projekt "Przystanek dla Warszawy" ma na celu wymianę wiat przystankowych w Warszawie przy udziale partnera prywatnego. Firma, która wygra konkurs na nowe przystanki, w zamian za dostarczenie ich miastu będzie miała prawo do dysponowania umiesz-czoną na nich powierzchnią reklamową. Co ważne - Warszawa nie przewiduje żad-nego dofinansowania dla przedsiębiorcy z własnego budżetu.
W całym mieście wymienionych będzie blisko 1,6 tys. wiat. Na początku nowe przystanki trafią do centrum, a likwidowane tam instalacje starego typu będą tra-fiały na tereny peryferyjne. Póki co jednak, trzeba sobie radzić z dewastowanymi przystankami już teraz. - Wiaty przystankowe wymieniamy sukcesywnie - mówi Konrad Klimczak, rzecznik ZTM. - W ubiegłym roku zakupiliśmy i zamontowaliśmy 100 nowych wiat. Naprawy są prowadzone na bieżąco, a wymiana następuje w miarę posiadanych pieniędzy. Jeśli widzimy zdewastowany przystanek, zgłośmy to do ZTM. Wtedy można liczyć na szybką reakcję.
Gdzie w Wawrze staną nowe wiaty?
* Trakt Lubelski 01
* Trakt Lubelski 02
* Trawiasta 01
* Trawiasta 02
* Kajki 01
* Kajki 02
* IX Poprzeczna 01
* Pożaryskiego 03
* Bursztynowa-Szpital 01
* Bursztynowa-Szpital 02
* Trzykrotki 01
* PKP Międzylesie 03
* PKP Międzylesie 04
* PKP Międzylesie 06
* Przełęczy 01
* Napoleona Bonaparte 01
* Mera Pnefal 01
* Kosaćcowa 01
* Krokusów 01
* Okularowa 01
* Okularowa 02
* Okularowa 04
* Rezedowa 01
* Rezedowa 02
* Łysakowska 01
* Potockich 01
* Sezam 02
* Marysin 01
* Marysin 02
* PKP Rembertów 01
* PKP Rembertów 02
* PKP Rembertów 05
* PKP Rembertów 06
Informator Wawra, 11 czerwca 2010