W samo południe...

  • warning: readfile(http://cw.money.pl/mapki_pogoda_mala.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_kursy_nbp.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 1.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_kraj.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 2.
  • warning: readfile(http://cw.money.pl/u_wiadomosci_swiat.html): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /home/jarek/www/falenica.pl/drupal-6.38/includes/common.inc(1769) : eval()'d code on line 3.

To już w najbliższą sobotę, w samo południe ( 12:00) na stacji PKP Międzylesie będzie miała miejsce pikieta w obronie skrzydlatych wiat linii otwockiej. Happening organizuje mieszkaniec Starej Miłosnej, urodzony w Aninie p. R. Salmicki. Sama akcja ma być probierzem obywatelskiej aktywności, co może być całkiem ciekawe zważywszy na rok wyborczy. A co na to PKP i jej spółka córka PLK? Kolejarze są za, a nawet przeciw, chociaż podkreślają, że nie można zjeść ciastka i nadal je mieć...

*
Gdy kilka miesięcy wstecz PKP informowała o planach przywrócenia należnej roli kolejom w IV RP nikt specjalnie nie protestował, bo też argumenty, że dróg u nas cały czas niedostatek, a tory są niewykorzystywane w takim stopniu jak być powinny - były powszechnie akceptowane. Ci, którzy podjęli się tego zadania muszą sobie poradzić z brakiem efektu skali – mało atrakcyjne połączenia i ich powolność to mała liczba podróżnych i wysokie ceny biletów. Linia Lublin – Warszawa niegdyś oblegana, dziś jest raczej postrzegana jako źródło wrażeń estetycznych dla miłośników kolejnictwa niż środek transportu dla średniego i dużego biznesu. Gdy kolejarze ogłaszali gotowość modernizacji linii do Lublina ( i dalej?) w układzie 4, 3 i 2 tory tak, aby rozdzielić ruch podmiejski od dalekobieżnego zewsząd było słyszeć oklaski. Nikt wówczas nie pytał jak to będzie realizowane? – Dziś znamy odpowiedź – stacje maja zostać wyburzone, a tory wyprostowane i uzupełnione o nowe ciągi.
Kolejarze znaleźli pieniądze w UE i chcą przystąpić do prac – zapomniano tylko, że PKP nie działa w próżni ( chociaż zarzut, że to państwo w państwie nie jest pozbawiony racji), a miasto i owszem ma ochotę budować tunele dla ruchu kołowego ( a nie kolejarze!), ale budowa rozłożona jest na kilka najbliższych kadencji, a tym czasem koleje chciałyby już jeździć z szybkością 160 km na godzinę. Z tego płynie jeden wniosek znany wszystkim doskonale – do prac zabrano się z zapałem, acz od d…strony.